Friday, September 22, 2017

SALAM MAAL HIJRAH

0 comments
Seorang wanita berbincang dengan seorang ustazah: 
 "Ustazah, saya tidak mahu ikut kelas pengajian ini lagi" 
 "Apa alasannya?", tanya ustazah. 
 "Saya lihat di kelas pengajian ini perempuannya suka bergossip, laki-lakinya munafik, pengurusnya cara hidupnya tak betul, jemaahnya sibuk dengan handphone dan lain-lain." 
 "Baiklah. Tapi sebelum kau pergi, tolong lakukan sesuatu untukku. Ambil segelas penuh air dan berjalanlah keliling dalam masjid ini tanpa menumpahkan setitis air sekalipun ke lantai. Setelah itu engkau boleh meninggalkan masjid ini." 
 "Itu senang sangat!" 


Diapun melakukan apa yang diminta oleh ustazah, sementara pengajian sedang berlangsung. Setelah selesai, dia berkata kepada ustazah, bahawa dia sedia untuk pergi. 
 "Sebelum kau pergi, ada satu soalan. Ketika kau tadi berjalan keliling dalam masjid, ada engkau mendengar orang bergossip, melihat orang munafik, melihat orang sibuk dengan handphonenya?" "Tidak." 
 "Engkau tahu mengapa?" 
 "Tidak." 
 "Kerana engkau fokus pada gelasmu, memastikan tidak tersandung dan tidak ada air yg tumpah."


Begitulah dengan kehidupan kita. Ketika kita mengarahkan pandangan, aktiviti dan tujuan kita hanya kepada Allah ﷻ, maka: 
 • Kita tidak akan ada waktu untuk melihat dan mencari kesalahan orang lain 
 • Kita tidak akan ada waktu untuk menilai dan mengkritik orang lain. 
 • Kita tidak akan ada waktu untuk bergosip atau mendengar gosip dari orang lain. 
 • Kita akan menolong orang lain dan fokus pada langkah kita menggapai redha-Nya. 


 Manusia bila direndahkan tidak mungkin menjadi sampah, disanjung tidak mungkin jadi rembulan. Maka jangan risaukan kata-kata orang, sebab setiap orang melihatmu dengan pemahaman dan pengalaman yang berbeza. 

 Teruslah melangkah selama engkau di jalan yang benar, meski terkadang kebaikan tidak selalu dihargai, bahkan mungkin dibenci. 

 Tidak usah sibuk menjelaskan perihal dirimu, sebab yang menyukaimu tidak perlu itu semua dan yang membencimu tidak percaya itu semua. 

 Hidup bukan tentang siapa yang terbaik, tapi tentang siapa yang mahu berbuat baik.

Jika dizalimi orang, jangan berfikir untuk membalas dendam tapi berfikirlah cara membalas kebaikan untuk dia berubah.

Jangan mengeluh, teruslah berdoa dan ikhtiar. Sibukkan diri dengan kebaikan hingga keburukan penat mengikutimu.


xoxo

Wednesday, September 20, 2017

TEROKAI DUNIA MAKANAN - MAEPS SERDANG - 28/09/2017 - 01/10/2017

0 comments

Homaiiiii!!! Dari ladang dan lautan ke meja hidangan... ikan di laut, asam di darat, dalam periuk, bertemu juga... ecececece... terus bagi peribahasa gitu...

Psstt, ni ada event Terokai Dunia Makanan uolls... 
Tarikh: 28/09/2017 - 01/10/2017
Masa: 10:00 Pagi - 10:00 Malam
Tempat: MAEPS Serdang

Hambik... 12 jam selama 4 hari berturut-turut... kalau ada kesempatan, bolehlah singgah sambil menyokong produk tempatan (read: mesti ada gerai jualan yang menarik punya)... sambil-sambil jalan-jalan tu, bolehlah mengetahui jenis-jenis makanan eksotik, tradisional, moden dan fusion... 

Rakan-rakan strategik yang bersama-sama berganding-bahu merealisasikan usaha ini dilihat merupakan bukan calang-calang organisasi di dalam sektor masing-masing... kepelbagaian dalam perusahaan juga penambahbaikan turut seiring dengan pertumbuhan mereka di dalam arus kepesatan ekonomi yang sangat mencabar ini...

Jom kita beramai-ramai memeriahkan lagi acara ini... 
Jumpa di sana!!!

xoxo


MBO MOVIE VOUCHER - RM10

0 comments

Super cool!!! Untuk penyokong-penyokong tegar industri perfileman atau hanya sekadar melepaskan kebosanan setelah seminggu kepenatan berhadapan dengan pelbagai dugaan dan cabaran hidup yang sebenar... nah. ada hadiah untuk korang!!!

MBO Movie Voucher RM10 hokey!!! Sape nak bagi ooiii!!!

Buat masa ni, validity adalah sehingga diberitahu kelak... kuantiti limited (read: mungkin sampai habis stok)... so, apa tunggu lagi???... cepat-cepat grab ya...

xoxo

PHOTOGRAPHY FIESTA - 60% OFF

0 comments

Wow!!! Up to 60% off guys and gals!!!

To those who are looking forward to purchase any photography items, you may browse here for further details...

Validity: Until further notice...

In short, it is still on-going!!! Let's shop now!!!

xoxo

 

FOOD TRUCK - SUBANG JAYA

0 comments

Calling all entrepreneurs!!! Nih ada peluang baik untuk para usahawan mengembangkan sayap dalam perniagaan masing-masing... ingin berniaga???... ingin menjual produk anda???...

Jom sertai aktiviti ini:
Aktiviti: Food Truck
Mulai: 09/09/2017
Masa: 6:00 Petang - 12:00 Tengah Malam
Tempat: Kompleks 3K, SS13, Subang Jaya

Carboot Sales dan Busking Band pun ada korang!!!

Jumpa di sana ya...

xoxo


Sunday, September 17, 2017

SONY 10% OFF + FREE SHIPPING - 18/09/2017 - 24/09/2017

0 comments
http://invol.co/aff_m?offer_id=739&aff_id=11368&source=campaign&url=https%3A%2F%2Fshoppu.com.my%2Fhighlights%2Felectronics.html
 
Wow!!! Best offer jugak ni korang... SONY's product okay... 10% off + free shipping gitew kat Shoppu... sape nak bagi ooiiii...
 
Boleh klik kat sini untuk melayakkan anda bagi memperoleh potongan harga tersebut...
 
Offer valid from 18/09/2017 until 24/09/2017...
 
xoxo
 

DRYPERS CRAZY SALE - 11/09/2017 - 30/09/2017

0 comments
http://invol.co/aff_m?offer_id=699&aff_id=11368&source=campaign&url=http%3A%2F%2Fwww.motherhood.com.my%2Fbrands%2Fdrypers
 
Drypers Crazy Sale - AS LOW AS RM89 for 3 packs is happening NOW at Motherhood.com.my!!!
 
Offer valid from 11/09/2017 until 30/09/2017...
 
Click here in order to be eligible to obtain the deal price...
 
xoxo
 

weolls @ connected

weolls @ popular posts

weolls @ world

weolls @ labels

 

All About Us Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal


This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates