Friday, January 25, 2019

TAQWA

0 comments

What is Taqwa?
Taqwa is not only about manners..
Taqwa is not about looking Islamic...
Taqwa is not about sporting a beard or wearing a Hijab...
Taqwa is not about appearance
BUT
Taqwa is when you miss a prayer, you feel uneasy the whole day...
Taqwa is when you speak a lie, you feel bad...
Taqwa is the guilt that follows when you hurt someone knowingly or unknowingly...
Taqwa is the shame and regret that follows a sin you committed knowing full well how it stands in the sight of Allah...
Taqwa is when you cannot sleep after disobeying or disrespecting your parents...
Taqwa is to cry in the depths of night fearing none but the one above the Arsh...
Taqwa is the fear that refrains us from sinning when nobody familiar is around...
Taqwa is the guts and the will to please Allah, even when the whole world is hell bent on displeasing Him...
Taqwa is to wear that beard and Hijab for the sole reason of pleasing our Creator and to keep it on as per Sunnah....
Taqwa is to stay happy and smiling, knowing that this world is a prison for believers...
Taqwa is the good manners and character we practice for the sake of Allah...
Taqwa is the struggle to better ourselves according to Islam, with each passing day...
Taqwa is not just about rising in deen, but about falling, rising again and never letting go!
Taqwa is all about what is IN OUR HEARTS.
And if our hearts are filled with proper Taqwa, then actions automatically follow...
And the sweetness of these actions is so fulfilling! fulfilling!

xoxo

Sunday, January 6, 2019

TENTANG AYAH DAN RINDU

0 comments

ya, walaupun agak lambat... sangat lambat but perlu mengumpul kekuatan untuk mencoretkan secebis kerinduan... 03/09/2018 yang lalu merupakan hari lahir ayah yang ke 64 tahun... alhamdulillah, semoga terus diberikan kesihatan dan kegembiraan dalam mengharungi hari-hari yang mendatang...

ayah,
kecekalan hatimu mendewasakanku (read:kami),
ketabahanmu mengharungi pancaroba kehidupan menjadikan aku tegar melalui apa sahaja yang mendatang,
keindahan budimu membuatkan aku berusaha untuk terus memperbaiki diri...
ayah memang tidak banyak menuturkan kata...
namun, di sebalik itu, aku tahu, terlalu banyak yang terpendam yang ingin diceritakan kepadaku bagi membolehkan aku terus maju-jaya di landasanNya...

Di mana, akan ku cari
Aku menangis seorang diri
Hatiku selalu ingin bertemu
Untukmu aku bernyanyi
Untuk ayah tercinta
Aku ingin bernyanyi
Walau air mata
Di pipiku
Ayah dengarkanlah
Aku ingin berjumpa
Walau hanya dalam mimpi..
Lihatlah, hari berganti
Namun tiada seindah dulu
Datanglah, aku ingin bertemu
Untukmu, aku bernyanyi
Untuk ayah tercinta
Aku ingin bernyanyi
Walau air mata
Di pipiku
Ayah dengarkanlah
Aku ingin berjumpa
Walau hanya dalam mimpi...

Selamat Hari Lahir buatmu ayah...

kini, jarak dan waktu memisahkan namun believe me, distance is just a word... have a wonderful days ahead with many more great happenings...

we 💝 you... Alif, Tini, Kaisah, Thaqif, Nuha, Khairah...

xoxo

FIRST AID AED TRAINING

0 comments

Learning never ends... no matter rain or shine, keep believing that we will reach the pit stop that had been destined for us...

biar rebah jangan menyerah,
biar sakit jangan mengalah,
biar sukar jangan terngadah...

we create our own success... let's be successful at least in our own definition...

haiya alal falah...

#keepmoving #positiveoverloaded

xoxo


TOLERANSI

0 comments

Apabila sebuah keluarga yang mempunyai 5 orang cat-lover dan seorang cat-takut (takut sampai tahap cry-baby) memelihara si Gebu dan si Boyot... give and take with our family members likes will make it easier for us to live our life to the fullest... although the adrenalin gets higher and higher for the cat-takut... but seeing the better half and kiddoes had a great time with their lovely pets was such a heavenly feeling indeed... simpan je takut tu dalam hati (siapalah cat-takut itu)... 😂😂😂😂...

the Alif Clan's did asked:
Kaisah: How could you let us take care of the pets ibu?...
Ibu: Well, as we live in a family (community) we have to accept the likes and the dont's of others as how we would want others to understand us as well... we are different but our goals are similar whereby we would want to achieve the highest point that we could...
Thaqif: Ooo... jadi kat sekolah nanti pun kita kena macam tu la kan ibu?... barulah boleh berkawan elok-elok...
Kaisah: Yes... you are right Thaqif... sebab benda yang kita suka tak semestinya orang lain suka... begitu juga sebaliknya...
Thaqif: Baik kakak Kaisah...

#maidless #homeschool #toleransi #momgeneuir #dadtech #catlover #cattakut

xoxo

Saturday, January 5, 2019

SAFI COLLAGEN MINI REVIEW

0 comments

Punyalah bersemangat nak mencuba SAFI Collagen ni uolls... bak kata pepatah, tak kenal maka tak cinta kannnn... belum cuba belum tahu... ni dah cuba memang rasa nak lagi.. SAFI Collagen ni mengandungi bahan-bahan utama seperti peptida sutera, buah acai beri dan vitamin C yang sudah semestinya untuk melengkapkan lagi siri penjagaan kulit kita... sebelum mengambil produk ini, kadangkala rasa permukaan kulit agak tidak sekata, namun, baru 4 minggu pengambilan, dah terasa perubahannya... kulit terasa lebih anjal juga tidak perlu ditambah bedak asas pun... naturally repaired from inside gitu... rasanya yang manis-manis buah juga amat mengujakan ditambah dengan hasil yang memberangsangkan... badan terasa lebih ringan dan muda :) SAFI Collagen ini turut dirumus eksklusif dengan kolagen marin hidrolisis yang mengandungi kandungan berat molekul yang ringan untuk menghasilkan penyerapan yang lebih mudah... ini sedikit sebanyak bagi saya, turut menggalakkan penghadaman maka berat badan juga sentiasa terkawal... untuk mereka yang tercari-cari produk bernutrien untuk memperoleh kebaikan semulajadi, jom cuba SAFI Collagen... produk berkhasiat, penuh bermanfaat, pelbagai kebaikan...

I have consumed the Safi Collagen for 30 days and I felt marvelously happy with the improvement towards my skin texture. I have had quite visible pimple scars which made me sometimes felt reluctant to try any more new products. However, Safi Collagen showed that this product is simply different from others because after consuming it in a disciplined manner, my skin felt softer than previous. I felt that my skin is repaired from within whereby the product is also assisting in removing the toxic from my body. I felt lighter and fresher plus happier with the differences towards my skin texture which looked radient even without putting any makeup on. I believe that everyone should give Safi Collagen a try and will definitely fall in love with this product.

#htcmyxSAFI #SAFIMY #SAFICollagen #hometesterclubmy #produkberkhasiat #penuhbermanfaat #pelbagaikebaikan #dealif #review #jomcuba

xoxo

SUMBANGAN IKHLAS DIPERLUKAN

0 comments

Untuk semua blog visitor... kami telah mendapat berita sedih daripada salah seorang sahabat kepada pelajar Malaysia ini yang mana kini sumbangan ikhlas amat diperlukan bagi membantu sahabat mereka yang terlantar sakit akibat serangan STROK. Beliau bernama Mohd Safadillah bin Ismail, sedang menerima rawatan di El Nahar Specialized Hospital, El Wafa El Amal, Kaherah, Republik Arab Mesir.

Kos rawatan beliau kini hampir mencecah LE 100,000 (RM25,000).

Sumbangan boleh disalurkan melalui akaun bank isterinya:
SUMAIYAH HAMID : 03018021197162 (BIMB)

Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi talian berikut:
0199406183
(Ustaz Hafiz)

Semoga dengan sumbangan tuan atau puan dapat membantu meringankan beban keluarga ini.
Harapan kami jika tuan atau puan tidak mampu untuk menyumbang, sudilah kiranya disebar luaskan kepada seluruh rakyat Malaysia.

Jom bantu uolls... kita tidak akan tahu bila kita pula yang akan berada di dalam keadaan yang amat memerlukan...

xoxo


Saturday, November 10, 2018

KIDS MARATHON 2018 - JOHOR BAHRU - 24/11/2018

0 comments

Let the picture do the talking... come on kids!!! Let's join this marathon...

xoxo



weolls @ connected

weolls @ popular posts

weolls @ world

weolls @ labels

 

All About Us Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal


This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates