@ seronok di opis ibu


Kaisah semasa mengikut ibu Kaisah ke opis pada 26/12/2008 yang telah berlalu... well, Kaisah has to follow ibu to the office because ummi Kaisah balik kampung abi Kaisah... ada kenduri kahwin... remember??? yang kenduri Kampung Baru entri banyak-banyak tuh... well.. ini kat belah lelaki pulak... kami tak ikut because ibu Kaisah dah abis cuti... waaaaaaaaaa...

The first two pictures shows that my daughter is trying to explore the whole office... dari dekat area yang sangat clear... agak besar... tetiba jek dah sampai kat area meja makan kitorang... iskkk iskkk iskkk... laju woo... macam hot wheels Kaisah la jugaknye... oh ye, aku tak bawa hot wheels Kaisah kat opis sebab dah patah... (patah!!! hebat tuh... Kaisah dok suka enjut-enjut ngan Adid dan Aliuddin dok suka tekan hot wheels... bebudak kan... biasak la)

After that, during lunch, Kak Nat, Kaisah and me... together-gether kami pi makan kat Kafe An-Nurs... ada wi-fi... sonok gak... so, as usual, Kaisah diletakkan kat baby chair... then, after Kak Nat dah abis amik makanan, aku lah pulak amik... lepas dah duduk tuh, budak cashier datang kat meja kitorang dan kira makanan...

Kak Nat = RM 7 something
Aku = RM 7.50 makanan sahaja... belum masuk air lagik tuh... (nasib baik air suam jek)

Aku dengan selamba rocknye terus panggil budak tuh... nak confirmkan betul ke harga makanan aku tuh... padahal aku amik nasi putih, paceri nenas (2 ketul) ngan ayam goreng berempah... 'ini ayam kampung kak... seketul RM 5.50...' umang aii... 'akak amik yang kat pinggan atas sekali tuh kan?' 'tak... akak amik kat pinggan yang hujung sekali dik...' 'oh, silap... yang tuh ayam biasa... RM 2.50 jek... hihihihhi... sori kak'

=> fuhhh... nasib baik... kesimpulannya, aku lunch ari tuh totalnye RM 5.50... alkisah...
Tini Alif

20 years of experience within the technical, manufacturing and services environment. Assists brands and companies to achieve their targeted and potential customer through writing service such as article writing, copywriting, ghostwriting, manuscript writing, technical writing, content marketing and translation amongst others. Interested to collaborate? Email: hartini.hussain.work@gmail.com or WhatsApp at +601154054677

Post a Comment

Previous Post Next Post