SAYEMBARA MENULIS NOVEL FIXI - 15/11/2017

 
Wah!!! ada peluang baik nih, aku pun dah siap manuskrip dalam 1/8... 1/8 hokey... hahahaha... kena brainstorm lagik nih... ada lagi 2 bulan setengah... insyaAllah sempat nak submit ni... korang camne?... jom la join sama-sama... marilah kita meramaikan lagi arena penulisan di negara kita yang tercinta ni... hmppp, nak kena ambik feel untuk menulis novel yang boleh diterima oleh segenap pembaca genre fixi...
 
Ni syarat di bawah ni, aku senaraikan semula yang mana aku ambil info daripada poster di atas tu:
1) Manuskrip 50,000 - 70,000 perkataan dalam Bahasa Malaysia.
2) Asli dan tidak pernah diterbitkan.
3) Tempat lahir, tahun lahir, status pendidikan, kewarganegaraan dan tahap ketampanan / kecantikan penulis tak penting... (seriously guys and gurls...)
4) Penulis belum pernah menulis novel untuk syarikat Buku Fixi. Kalau pernah terbitkan cerpen dengan mereka masih dibolehkan.
5) Genre adalah bebas selagi dirasakan sesuai untuk pembaca fixi. Jika anda tak pernah baca novel fixi dan tak tahu jenis novel yang mereka terbitkan, mungkin dah terlambat untuk anda berbuat apa-apa. Hantar saja ke sayembara lain ye.
6) Sila hantar manuskrip penuh (dengan sinopsis 1 muka surat) dengan attachment Word kepada info@fixi.com.my.
 
Tarikh tutup: 15 November 2017
 
Yeah, jom kita menulis sekarang!!! Ayuh!!!
 
Moga sukses!!!
 
xoxo
 

2 Comments

  1. genre fixi mmg famous among teenagers! it's a good platfrom to really dig in these teens' idea and imagination into a story!

    ReplyDelete
Previous Post Next Post