@ kisah balik lambat


Madness... madness... mayday... mayday... tulun, kegilaan sedang melanda lagik... boring gila ari nih... keje banyak tapi tak dapek nak settle sebab ramai lagik yang dok bercuti... aiyakk... oleh itu, terpaksalah beta menggilakan diri dengan blog anakandaku ini... hihihihihihi.... padahal gambar sama jek sebenarnya... cuma satu besar sikit jek... oh ye, smalam ade satu kisah sedey telah berlaku terhadap diriku... huhuhuhuhu....

Begini ceritanya, jeng jeng jeng... smalam macam biasa la aku tunggu hubby tersayang around 5.50 pm coz aku abis keje kul 5.45 pm... ingatkan aku turun dah lambat dah tapi rupanya hubby yang lambat... dah la Key Ell ujan lebat... aku dengar masa hubby call tuh, bunyik petir sabung-menyabung... 'ayang, ari nih ade kelas tak?' tanya hubby kepada diriku... "takde kelas... kenape?' aku menjawab... 'abang lambat sikit nih, ujan lebat kat Olympic... ayang tunggu k'... 'ok'...

So aku pun pegi la ke My Kopi Shoppe, order air kopi panas satu... sambil tengok TV mata ok tengok kat promo TESCO yang aku cilok sebelum turun dari opis... hehehehhe... dari kul 6 membawa ke pukul 7.30 pm... iskk... tak sampai-sampai lagik nih... aku dah mula risau... tetiba hubby call... 'ayang, bole tak naik bas pegi kedai (dobi) dulu? abang tak bole nak gerak nih... van rosak'... What!!!!... camno nih, aku dah mula serabut dok pikir ape nak buat... 'hmppp... ok'... aku tinjau kat luar kedai, ujan agak gerimis... gelap yaaa... of course maa dah malam... tapi yang tak syoknye tuh, banyak gila mat indon ngan bangla bersidai kat kedai-kedai motor kat situ... hmppp.. ape nak buek?

Ting... aku mendapat satu idea yang sungguh bernas... SMS Lenny... mate tersayangku... harap-harap adelah makcik nih kat umah... memula sebaik jek dah antar sms tuh aku pegang jek phone tapi sampai 5 minit tadak respond pun... aku sabo jek lagik... lepas about 14.60 minit aku sudah tidak boleh menahan sabar lalu aku terus mencapai telefon dan menelepon makcik itu... kring kring... kring kring.... tiada jawapan... alamak... apa yang akan terjadi kepadaku???

Hello.... tuuttt tuuttt... alamak aku terletak pulak... elok jek makcik Lenny angkat phone aku pulak pi letak... dail lah lagik... dapat jek terus aku ceritakan nasib malang yang telah menimpa diriku... huhuhuhuhu (padahal lum balik umah jek... exagerate tul) so dipendekkan citer... Lenny pun mai lah amik aku dan terus menghantar aku ke dobi... habis babak pertama...

Kat dobi, para pekerja sedang sibuk menyiapkan barang hotel... aku pulak sibuk kat depan pc... biasakla kan... nak tengok tv cam boring la pulak... so, after about 2 hours... lebey kurang kul 10.00pm hubby pun sampai dengan membawa keta Kak Ayu akuarium (pinjam sat sementara van rosak)... terus kami pi ke stesen minyak Mobil di mana van telah tersadai selama lebey kurang 4 jam setengah... Boboy (ucu Kaisah) dah tunggu kat situ dah masa tuh... hubby and Boy alihkan barang hotel ke dalam keta Unser Kak Ayu... then hubby pun terus pi antar barang hotel sementara aku dihantar pulang oleh Boboy... sampai umah kul 11.02pm... huhuhuhuhu..... penat gila... dah la Kaisah dah tido masa tuh... tak dapek nak main....

Before tido, sempat lagik tuh buat aiskrim Malaysia dengan angah... untuk jualan pada hari esok (ari nih la tu)... alkisah...

=> tiada kaitan langsung dengan gambar... poyosssss
Tini Alif

20 years of experience within the technical, manufacturing and services environment. Assists brands and companies to achieve their targeted and potential customer through writing service such as article writing, copywriting, ghostwriting, manuscript writing, technical writing, content marketing and translation amongst others. Interested to collaborate? Email: hartini.hussain.work@gmail.com or WhatsApp at +601154054677

Post a Comment

Previous Post Next Post