Monday, May 31, 2010

@ maafkan ibu wahai anakku


Hari ni ibu Kaisah dan Thaqif agak emo dengan Kaisah... huhuhuhu... mane taknye, asyik dok wat perangai jek... geram betul... dibaling-balingnye benda, disepah-sepahkan bilik, dikoyak-koyaknye kertas... huh... masa den nak pegi bersihkan badan aka mandi pagi tadi pun tak dibagiknye... asyik nak berkepit jeks... pastu mintak 'titi'... penat sengsangat badan ibu Kaisah and Thaqif nih... rasa berdenyut-denyut kat ulu hati... lapar, haus dan macam-macam rasa dok ada... mane taknye, lepas bb Thaqif nyusu, kak long Kaisah lak nyusu... bukannye sekejap, lama pulak tu... dah macam anak kembar la pulok... arini jek tadi... dok mintak nak mandi dari pukul 11 pagi sampai ke pukul 1 petang pun Kaisah tak bagik lepas... huhuhuhu...

Pastu tengah hari tadi ujan, dalam kul 2.45pm baru lah dapat bernafas skit... pastu layan Kaisah belajar Iqra' kat lappy sampai kul 4.30pm... kul 4.50pm ayah Kaisah and Thaqif balik dari keje and he bought some new clothes for his daughter and son... so, sessi menerai pakaian dan posing for Kaisah of course... pastu, dalam kul 6 lebey, mandi petang... then, Kaisah start buat perangai balik... bb Thaqif of course sleeping safe and sound... masa sessi Kaisah dok wat perangai tu... ya ampun, memang naik hangin satu badan den ni ha...

Mane taknye, tak kena ape-ape pung, tapi jeritnye bukan main lagiks... ala-ala kena dera pulok... geram tul, padahal dah ngantukz... nak tido tu tido jek la kan... nama pun budak kecik... ibu Kaisah and Thaqif tadi memang tak bley nak tahan geram dah... sebabnye dari malam tadi Kaisah dok wat perangai... tengah-tengah malam nak menyusu pastu pegi menangis kuat-kuat pulak... dapatle dia, cubitan 2, 3 kali... (kesiannye anakku)...

Nih sekarang nih Kaisah ngan Thaqif tengah tido, ibu Kaisah and Thaqif felt so sad on the incident that happenned just now actually... tak berniat pun nak sakitkan Kaisah... I cuddled her up slowly and whispered at her ears on how much I loved her... pastu Kaisah bukak mata sikit... pastu den tanya la kat Kaisah... sakit ke tadi ibu cubit... 'sakit...' katanya... alalalalala... kesiannye anakku... terus aku peluk dan cium dia...

0 comments on "@ maafkan ibu wahai anakku"

weolls @ world

weolls @ labels

 

All About Us Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal


This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates