BUFFET RAMADAN : BUAT TEMPAHAN WARISAN RAMADAN DI HOTEL GRAND CONTINENTAL KUALA LUMPUR BOLEH JIMAT SEHINGGA 35%

| BUFFET RAMADAN : BUAT TEMPAHAN WARISAN RAMADAN DI HOTEL GRAND CONTINENTAL KUALA LUMPUR BOLEH JIMAT SEHINGGA 35% | Assalamualaikum dan hai hai hai everything. Pejam celik-pejam celik, lagi beberapa hari dah nak masuk bulan Ramadan al-Mubarak kan. Haa, dah ganti puasa ke belum? Sempat lagi ni gais. Cepat ganti puasa okay, itu kewajipan kita tu. By the way, menghampiri bulan Ramadan, seluruh Malaysia (dunia) akan dimeriahkan dengan suasana yang berbeza dan unik. Bulan yang mulia ini adalah masa untuk memantapkan rohani dan mendekatkan diri kepada Allah سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى. Namun, bagi sesetengah orang, bulan Ramadan juga dikenali sebagai masa untuk menikmati hidangan kulinari yang unik dan menyelerakan.

Kalau pergi kat PARAM (Pasar Ramadan) memang ada macam-macam juadah yang akan bermain-main kat depan mata kita kan. Memang kena tahan nafsu makan tau, bukan apa, tak nak membazir. Tau je lah, bila dah ada macam-macam menu, memang menggebu-gebulah hati nak beli itu, nak beli ini betul tak?

Picture credit to Myresipi

Kuala Lumpur, sebuah bandar metropolitan yang terkenal dengan kepelbagaian kulinarinya, menawarkan banyak promosi berbuka puasa yang menarik di pelbagai lokasi menarik untuk pengunjungnya. Namun, salah satu destinasi yang patut dipertimbangkan ialah Hotel Grand Continental Kuala Lumpur yang menyajikan Warisan Ramadan sempena bulan yang mulia ini.


Hotel Grand Continental Kuala Lumpur adalah tempat yang sesuai untuk penggemar makanan yang ingin merasai hidangan asli dan mengenyangkan. Dengan menu yang disediakan oleh Chef Jenny dan pasukannya, pengunjung boleh menikmati pelbagai hidangan tradisional yang pastinya menepati selera. Hidangan yang wajib dicuba di sini ialah Kambing dan Sate Panggang yang menyelerakan. Seriyes, korang mesti kena cuba tau!

Kambing Bakar adalah hidangan utama yang tidak boleh dilepaskan. Daging kambing yang dibakar dengan rempah ratus istimewa memberikan rasa yang menyelerakan. Sementara itu, Sate di sini adalah pembuka selera yang sempurna, dimasak dengan sempurna dan dihidangkan dengan kuah kacang yang lazat.


Selain itu, terdapat banyak lagi hidangan lain yang boleh dinikmati di sini seperti Nasi Briyani, Rendang Daging, dan sup panas dan menyelerakan. Dalam suasana yang penuh dengan lampu dan hiasan yang menawan, pengunjung boleh menikmati hidangan dalam suasana yang tenang dan damai.

Bukan sahaja menawarkan hidangan yang lazat, Hotel Grand Continental Kuala Lumpur juga menyediakan suasana yang menyenangkan dan santai. Sepanjang bulan Ramadan, hotel ini menawarkan pelbagai aktiviti yang sesuai untuk keluarga dan rakan-rakan, seperti muzik secara langsung dan pelbagai aktiviti lain.


Dengan menu yang asli dan suasana yang menyenangkan, Hotel Grand Continental Kuala Lumpur adalah tempat yang sesuai untuk menikmati bulan Ramadan bersama keluarga dan rakan-rakan. Korang mesti dapatkan pengalaman kuliner yang tidak dapat dilupakan di sini dan sambut bulan suci dengan penuh kegembiraan dan keceriaan tau. Ia pasti akan jadi antara kenangan yang tidak dapat dilupakan.

Selain hidangan utama, pengunjung juga boleh memilih pelbagai jenis makanan ringan, sup, dan hidangan pencuci mulut. Segala hidangan di sini disediakan dengan penuh kasih-sayang dan menggunakan bahan-bahan berkualiti tinggi untuk memastikan kesedapan makanan.


Hotel Grand Continental Kuala Lumpur juga menawarkan suasana yang santai dan selesa untuk berbuka puasa bersama keluarga dan rakan-rakan. Terletak di pusat bandar Kuala Lumpur, Hotel Grand Continental Kuala Lumpur mudah diakses dengan pelbagai jenis pengangkutan awam gais. Korang tak payah risau, ada LRT, MRT dan bas. Nak jalan kaki sambil exercise pun boleh.



Bagi pengunjung yang ingin mencari penginapan semasa berada di Kuala Lumpur, Hotel Grand Continental Kuala Lumpur juga menyediakan bilik-bilik yang selesa dengan kemudahan moden dan harga yang berpatutan. Korang pun boleh terus menginap selepas berbuka puasa tau. Ada pakej menarik yang disediakan.


PAKEJ BILIK RAMADAN


Bilik sahaja 👉🏻 RM180
Bilik + Sahur 👉🏻 RM200
Bilik + Sahur + Buffet Warisan Ramadan (seorang) 👉🏻 RM315
Bilik + Sahur + Buffet Warisan Ramadan (dua orang) 👉🏻 RM410



Selain menikmati hidangan di Hotel Grand Continental Kuala Lumpur, terdapat juga beberapa tempat menarik berdekatan hotel yang patut dikunjungi seperti:
1) Menara Kuala Lumpur - Menara tertinggi di Kuala Lumpur dengan pemandangan yang menakjubkan.
2) Aquaria KLCC - Aquarium terbesar di Malaysia dengan lebih dari 5,000 spesies hidupan laut.
3) Taman Burung Kuala Lumpur - Pusat burung terbesar di Asia Tenggara dengan lebih daripada 3,000 burung dari pelbagai jenis.

Takdelah bosan kalau menginap kat sini kan. Lepas jalan-jalan pada siang hari ke lokasi-lokasi yang menarik, tiba je waktu berbuka puasa, boleh terus menjamu selera tak gitu?

Jom kita tengok harga buffet Warisan Ramadan pulak.

BUFFET WARISAN RAMADAN

Tarikh: 24/03/2023 hingga 22/04/2023
Tempat: M Coffee House
Masa: 7:00 PM hingga 10:00 PM

Dewasa 👉🏻 RM130
Warga emas 👉🏻 RM98
Kanak-kanak 👉🏻 RM60

Potongan harga 30%  👉🏻 Tempahan awal (15/03/2023 hingga 30/03/2023)
Potongan harga 35%  👉🏻 Tempahan terlalu awal (07/03/2023 hingga 14/03/2023)
 

Jadi, jangan lepaskan peluang untuk menikmati hidangan tradisional yang sedap di Hotel Grand Continental Kuala Lumpur dan nikmati pelbagai tempat menarik yang berdekatan semasa berada di Kuala Lumpur. Hubungi Hotel Grand Continental Kuala Lumpur untuk membuat tempahan dan pastikan korang menyambut bulan Ramadan dengan penuh keceriaan!

Jumpa di sana. Daaaa.

WEBSITEFACEBOOK | INSTAGRAM | 03-2693 9333 (1123/1125) | WhatsApp FO | WhatsApp (Sue)

xoxo

Tini Alif

20 years of experience within the technical, manufacturing and services environment. Assists brands and companies to achieve their targeted and potential customer through writing service such as article writing, copywriting, ghostwriting, manuscript writing, technical writing, content marketing and translation amongst others. Interested to collaborate? Email: hartini.hussain.work@gmail.com or WhatsApp at +601154054677

Post a Comment

Previous Post Next Post