BUFFET RAMADAN : SAMBUT RAMADAN DENGAN KELAZATAN TIADA GANTI DI RAMBANG BUFFET RAMADAN NORANOM

| BUFFET RAMADAN : SAMBUT RAMADAN DENGAN KELAZATAN TIADA GANTI DI RAMBANG BUFFET RAMADAN NORANOM | Assalamualaikum dan hai hai hai everything. Bulan Ramadan, bulan yang penuh dengan keberkatan dan kebaikan, bakal menjelma tidak lama lagi dan umat Islam di seluruh dunia sedang bersiap-sedia untuk memulakan ibadah puasa yang diwajibkan. Ia adalah bulan yang sangat penting bagi umat Islam kerana pada bulan ini, kita wajib menahan diri daripada makan dan minum dari fajar (habis waktu Imsak) hingga matahari terbenam (Maghrib). Makcik sendiri memang dah rasa rindu sangat dengan bulan Ramadan. Haritu, dengar azan Maghrib pun dah rasa macam tengah tunggu waktu berbuka puasa tau. Hehehehe.

Bulan Ramadan adalah bulan yang paling dinanti-nantikan oleh umat Islam di seluruh dunia kerana bulan ini membawa kesempatan untuk meningkatkan keimanan dan ketaqwaan. Saban tahun, pastinya kita merasakan semangat Ramadan yang berkobar-kobar di seluruh negara, dengan suasana yang penuh keceriaan dan silaturrahim berpanjangan antara keluarga juga kenalan kita.


Biasanya bulan Ramadan adalah bulan yang kami sekeluarga nanti-nantikan. Selain bulan yang penuh dengan keberkatan, Ramadan juga merupakan masa yang sesuai untuk berkumpul bersama keluarga, bertukar-tukar cerita, dan tentunya menikmati juadah yang lazat bersama.

Setiap kali datangnya bulan Ramadan, keluarga makcik akan menyambutnya dengan sangat meriah. Semua ahli keluarga sama ada yang tinggal jauh atau dekat akan berkumpul di rumah arwah ayah atau emak kami untuk berbuka puasa bersama. Kami akan menyediakan hidangan lazat yang pelbagai dan terdiri daripada makanan berat serta makanan ringan.


Kadangkala apabila tibanya bulan Ramadan, kami sekeluarga suka mengubah rutin berbuka puasa dengan berkumpul di luar rumah dan menikmati hidangan di mana-mana lokasi yang mampu-milik. Apabila semua ahli keluarga berkumpul, kami akan sama-sama menikmati pelbagai juadah yang tersedia dengan penuh rasa kesyukuran.

Pertama, kerana berpeluang sekali lagi bertemu Ramadan dan yang kedua kerana diberi kesempatan dan rezeki untuk berkumpul bersama-sama ahli keluarga.

Walau bagaimanapun, makanan yang lazat bukanlah satu-satunya perkara yang menjadikan pengalaman ini begitu diingati. Kami juga menikmati suasana santai dan mesra bersama kesemua ahli keluarga. Kami akan bercerita tentang segala-galanya, daripada hal yang biasa kepada yang lucu, dan sudah tentu kami akan ketawa sesama sendiri dan berseronok bersama. Masa ni lah nak bermesra bersama-sama ahli keluarga betul tak?


Pengalaman berbuka puasa di luar sentiasa menjadi kenangan yang tidak dapat dilupakan. Selain hidangan yang lazat dan suasana yang selesa, makcik sekeluarga juga merasai kemesraan dan kebersamaan keluarga kami. Ini adalah detik berharga untuk kami kongsi dan bersama-sama menyambut bulan Ramadan dengan penuh kegembiraan.

Bagi makcik sekeluarga, saat berbuka puasa di luar bukan sahaja mengenai makanan dan minuman yang dihidangkan. Ia adalah mengenai meluangkan masa bersama keluarga, mencipta kenangan indah, dan menikmati kemesraan yang tidak ternilai dari kebersamaan.


Di tengah-tengah kedatangan bulan puasa yang penuh barokah ini, Bufet Ramadan Noranom 2023 di Puchong menawarkan pengalaman menjamu selera yang pasti tidak akan dapat dilupakan. Ha, ni lah yang makcik nak share dengan korang ni.

Dengan lebih 80 jenis menu makanan yang menyelerakan berkonsep 'Perisa Asia' dan 10 gerai termasuk tukang masak yang akan menyajikan hidangan segar dan lazat di hadapan korang secara langsung, gerenti air liur akan meleleh punyalah!

Antara menu istimewa yang Bufet Ramadan Noranom 2023 bawakan adalah :
🔥 Set Nasi Beriyani Gam (Ayam & Kambing) 
🔥 Kambing grill (Live)
🔥 Sup Tulang 
🔥 Roti John (Live)
🔥 Capati & Ayam masala (Live)
.... dan pelbagai lagi menu lazat turut disediakan untuk memenuhi selera korang! 

Semua hidangan yang disediakan diperkaya dengan ratusan rempah-ratus yang menggoda selera, memberikan pengalaman makan yang luar biasa dan memuaskan.


Bukan itu sahaja, suasana di Bufet Ramadan Noranom 2023 di Puchong pasti meninggalkan kesan mendalam di hati korang dengan suasana yang penuh kemesraan dan kasih-sayang. Korang boleh menikmati hidangan lazat bersama keluarga, saudara-mara dan sahabat-handai. Eh, kalau nak buat jamuan berbuka puasa dengan geng tempat kerja pun boleh tau!

Buffet Ramadan Noranom 2023 tidak hanya menyediakan makanan semata-mata, tetapi juga melaksanakan solat terawih berjemaah sepanjang buffet berlangsung. Bagi mereka yang ingin menunaikan solat terawih, tidak perlu lagi risau tentang kelewatan solat atau berkejar-kejar untuk menunaikan solat kerana solat terawih berjemaah dilakukan tepat selepas waktu berbuka puasa. Korang bolehlah berehat sekejap selepas makan sebelum menunaikan solat berjemaah, dan kemudian dapat kembali menikmati hidangan yang sedap dan lazat yang disediakan.


Inilah yang membuatkan Buffet Ramadan Noranom 2023 menjadi istimewa, mereka tidak hanya mengutamakan kenikmatan makanan semata-mata, tetapi juga mengutamakan ibadah dan silaturrahim dalam bulan Ramadan yang mulia ini.

Makcik sebenarnya berasa bangga dengan prinsip dan nilai yang dipegang teguh oleh Buffet Ramadan Noranom. Mereka tidak hanya mengutamakan kepuasan makanan semata-mata, tetapi juga menghargai ibadah dan silaturrahim dalam bulan suci ini. Mereka menyediakan suasana yang selesa dan menenangkan bagi pelanggan untuk menikmati hidangan mereka, dan pada masa yang sama, memupuk kecintaan dan kebersamaan antara umat Islam.

Bagi makcik sekeluarga, Buffet Ramadan Noranom 2023 bukan sahaja menjadi tempat untuk menjamu selera, tetapi ia juga akan menjadi satu pengalaman yang menginspirasi dan penuh bermakna.


HARGA EARLY BIRD ISTIMEWA


RM69.50 👉🏻 Dewasa (12 tahun ke atas). Harga biasa RM75.00.
RM68.50 👉🏻 Tempahan korporat (10 pax ke atas) Harga biasa RM71.00.
RM40.00 👉🏻 kanak-kanak (7 tahun hingga 11 tahun)

Bukan hanya hidangan yang menjadikan majlis itu istimewa. Makanan dan suasana yang disajikan juga memainkan peranan dengan aroma yang sangat menyelerakan serta mempesona. Pastinya korang dapat merasai kemesraan dan ketenangan apabila berbuka puasa bersama keluarga dan sahabat-handai di Buffet Ramadan Noranom nanti.

Lokasi: Dewan Serbaguna Puchong Utama (PU 7)
Tarikh: Ramadan 2023


Dalam suasana yang dipenuhi kesyukuran dan keberkatan Ramadan ini, jangan lepaskan peluang untuk meraikannya secara istimewa. Rambang Buffet Ramadan akan memberikan pengalaman yang tidak dapat dilupakan dengan hidangan lazat dan berkualiti yang pastinya memenuhi selera anda dan keluarga. 

Jangan lepaskan peluang untuk menghadiri Rambang Buffet Ramadan, tempat yang menyajikan hidangan lazat dan berkualiti yang pastinya memenuhi citarasa korang dan keluarga. Dalam suasana yang penuh kegembiraan dan kemesraan, nikmati detik istimewa ini bersama orang yang bermakna. Luangkan masa untuk menikmati hidangan yang disediakan dengan kasih-sayang yang tiada tandingannya.


Semua gambar credit kepada: Noranom Catering Services

Gais, lebih baik korang tempah sekarang sebelum terlambat. Makcik yakin korang pasti akan menikmati buffet Ramadan yang istimewa dan pastinya akan memenuhi selera korang, seriyes. Segera tempah spot korang dan sambut Ramadan dengan penuh keceriaan bersama keluarga dan sahabat-handai okay!

Jumpa di sana! Daaaa.

#buffetramadannoranom #buffetramadan2023 #buffetramadanpuchong #iftar2023 #IftarBuffet #iftarramadan2023

FACEBOOK | INSTAGRAM | 010-3624711 (FATIN) | 017-6770237 (WANI) | 010-4640194 (YATI) | 011-12404985 (BELLA)

xoxo

Tini Alif

20 years of experience within the technical, manufacturing and services environment. Assists brands and companies to achieve their targeted and potential customer through writing service such as article writing, copywriting, ghostwriting, manuscript writing, technical writing, content marketing and translation amongst others. Interested to collaborate? Email: hartini.hussain.work@gmail.com or WhatsApp at +601154054677

Post a Comment

Previous Post Next Post