KETAHUI KEHEBATAN MINYAK ZAITUN PALESTINIAN PREMIUM ORGANIC EXTRA VIRGIN FIRST HARVEST AL'ARD & PELUANG MEMENANGI HADIAH BERNILAI RM100K!

"Opah guna minyak zaitun? Bior bebeno ni opah?" makcik masih ingat perbualan dengan arwah opah masa makcik rasa masakan opah kat rewang rumah Embah Ndot. Sedap giler weh, memang tak jumpa punya kat tempat lain gais. Kalau nak diikutkan, menu masa rewang 20 tahun lepas tu, arwah opah masak resepi Ayam Masak Sos Tiram je tapi dia punya rasa tu kaw giler. Serba-serbi lengkap, memang makan tak pandang belakang la citer dia.

Arwah opah memang suka memasak dan selalu jadi ala-ala ketua chef kalau kat kawasan kampung ada buat apa-apa majlis keramaian. Makcik memang selalu la mengekor. Tu yang makcik tahu serba-sedikit tentang rahsia masakan arwah opah. Resepi Ayam Masak Sos Tiram ni bukan satu-satunya resepi yang arwah opah masak guna minyak zaitun. Ada banyak lagi menu yang arwah opah tulis kat dalam buku resepi yang kami warisi turun-temurun.


Bercakap tentang minyak zaitun, kalau nak diikutkan, apabila ada apa-apa majlis keluarga, memang arwah opah akan masukkan sedikit minyak zaitun atau guna minyak zaitun sepenuhnya semasa memasak. Sekali-sekala, why nt sediakan hidangan istimewa apabila kesemua ahli keluarga berkumpul ye tak? Jadinya, makcik ni dah biasa dengan penggunaan minyak zaitun dalam masakan. Kiranya, tak la rasa pelik ke atau tidak tahu-menahu berkenaan penggunaannya.

Nak dijadikan cerita, baru-baru ni, makcik berpeluang mencuba minyak zaitun tuaian pertama dari Palestine gais. I was like, bestnya! Pertama sekali sebab ia didatangkan khas dari negara anbiya'. Ia menimbulkan suatu perasaan syahdu yang tidak dapat makcik gambarkan dengan kata-kata. Yo yo oo je makcik korang ni kan. Apa la yang best sangat dengan minyak zaitun? Orait, meh makcik cerita sikit.

MINYAK ZAITUN

adalah minyak yang diekstrak daripada buah zaitun (Olea europaea). Proses pengeluaran minyak zaitun melalui beberapa peringkat untuk mendapatkan minyak berkualiti yang berbeza. Terdapat beberapa jenis minyak zaitun yang boleh dihasilkan, bergantung kepada kaedah pengekstrakan dan tahap penapisan.


PROSES PENGELUARAN MINYAK ZAITUN

Memetik

Buah zaitun dipetik dari pokok, biasanya pada musim luruh apabila buahnya masak.

Mencuci

Selepas dipetik, buah zaitun dicuci untuk menghilangkan kotoran dan habuk.

Pengisaran

Buah zaitun yang telah dibasuh dikisar untuk memecahkan pulpa dan mengeluarkan minyak. Pengisaran boleh dilakukan secara tradisional dengan menggunakan batu pengisar atau dengan menggunakan mesin moden.

Menekan

Pes zaitun yang digiling diletakkan dalam cakera bertindan dan ditekan untuk mengeluarkan minyak daripada pes. Kaedah tradisional menggunakan batu penekan besar, manakala kaedah moden menggunakan mesin hidraulik atau penekan mekanikal.

Pemisahan

Minyak yang terhasil daripada penekanan adalah campuran air, minyak dan zarah pepejal. Proses seterusnya ialah mengasingkan minyak daripada fasa akueus dan pepejal. Peringkat pengasingan boleh dijalankan secara semula jadi melalui proses pemendapan atau menggunakan sentrifugasi untuk mengasingkan minyak daripada campuran.

Pembersihan

Minyak zaitun yang dipisahkan menjalani proses penapisan dan pembersihan tambahan untuk mengeluarkan zarah kecil dan tidak diingini, menghasilkan minyak yang jelas.

Penyimpanan

Minyak zaitun yang diproses disimpan dalam bekas kedap udara untuk melindunginya daripada pengoksidaan dan cahaya.


JENIS-JENIS MINYAK ZAITUN

Minyak Zaitun Extra Virgin (EVOO)

Minyak zaitun Extra Virgin adalah kualiti tertinggi daripada minyak zaitun yang diekstrak daripada buah zaitun tanpa menggunakan bahan kimia atau pemanasan. Ia mempunyai rasa dan aroma zaitun yang segar, serta kandungan nutrisi yang tinggi. EVOO biasanya digunakan untuk salad, sos, dan masakan ringan kerana boleh meningkatkan cita rasa hidangan.

Minyak Zaitun Virgin

Minyak zaitun Virgin juga diekstrak secara mekanikal daripada buah zaitun, hampir sama dengan EVOO, tetapi mempunyai tahap keasaman sedikit lebih tinggi. Rasanya masih mempunyai sentuhan zaitun yang khas, walaupun mungkin kurang kompleks dan lebih kasar berbanding EVOO. Minyak zaitun Virgin sesuai digunakan dalam masakan, seperti menumis dan membakar.

Minyak Zaitun Biasa

Minyak zaitun ini juga dikenali sebagai minyak zaitun tulen (pure) kerana ia merupakan campuran minyak zaitun Virgin dan refined olive oil. Refined olive oil adalah minyak yang dihasilkan melalui proses penapisan dan pemprosesan untuk menghilangkan keasaman dan kecacatan pada minyak zaitun Virgin. Minyak jenis ini mempunyai rasa yang lebih lembut dan kurang pedas berbanding Virgin olive oil. Sesuai digunakan dalam memasak, menggoreng, dan membakar.

Minyak Zaitun Ringan (Light Olive Oil)

Minyak zaitun Light tidak merujuk kepada kandungan lemak yang lebih rendah, tetapi merujuk kepada rasa yang lebih ringan dan warnanya yang lebih cerah. Minyak zaitun Light biasanya merupakan campuran minyak zaitun Virgin dan refined olive oil. Minyak jenis ini mempunyai tahap keasaman yang lebih tinggi daripada Extra Virgin olive oil dan Virgin olive oil. Sesuai digunakan dalam memasak dengan suhu tinggi, seperti menggoreng dan membakar, di mana anda memerlukan minyak dengan rasa yang lebih ringan.

Minyak Zaitun Press Sejuk (Cold-Pressed Olive Oil)

Ini adalah minyak zaitun yang diekstrak dengan cara tekanan sejuk, menghasilkan minyak dengan rasa, aroma, dan nutrien yang lebih terpelihara kerana proses produksinya minim pemanasan. Minyak zaitun yang tekanan sejuk biasanya mempunyai kualiti lebih baik dan harganya lebih mahal kerana diproses dengan cermat untuk menjaga keutuhan nutrien dan karakteristik zaitun.


Minyak Zaitun Organik

Minyak zaitun organik dihasilkan daripada buah zaitun yang ditanam tanpa menggunakan racun perosak atau bahan kimia sintetik. Ini memenuhi piawaian organik yang ketat dan biasanya mempunyai pensijilan organik daripada badan pengawas. Minyak zaitun organik biasanya berupa Extra Virgin olive oil atau Virgin olive oil, bergantung kepada kaedah pengekstrakan dan tahap keasaman yang dibenarkan oleh regulasi organik.

Minyak Zaitun Infused

Minyak zaitun infused adalah minyak zaitun yang diberi rasa tambahan dengan bahan-bahan seperti bawang putih, rosemary, lemon, atau cili. Proses infus ini dilakukan dengan merendam bahan tambahan dalam minyak zaitun selama beberapa waktu, sehingga minyak menyerap rasa dan aroma dari bahan tersebut. Ini memberikan rasa dan aroma khas pada minyak zaitun dan dapat digunakan dalam pelbagai hidangan untuk mencipta variasi cita rasa.

Minyak Zaitun Berperisa (Flavored Olive Oil)

Serupa dengan minyak zaitun infused, minyak zaitun berperisa adalah minyak zaitun yang diberi rasa bukan dengan bahan alami, tetapi dengan bahan-bahan buatan seperti truffle, lemon, basil, atau coklat. Proses penambahan rasa ini boleh dilakukan secara kimia atau menggunakan bahan sintetik yang disetujui untuk konsumsi manusia. Minyak zaitun berperisa menyajikan variasi rasa yang menarik pada minyak zaitun dan boleh menjadi pilihan menarik untuk memperkayakan hidangan anda.

Minyak Zaitun Pomace

Minyak zaitun Pomace adalah minyak yang diekstrak dari biji zaitun yang tersisa selepas proses ekstraksi minyak zaitun pertama (biasanya EVOO dan Virgin olive oil). Minyak zaitun Pomace dihasilkan dengan menggunakan pelarut kimia untuk mengekstrak minyak yang tertinggal dari sisa biji zaitun. Minyak jenis ini mempunyai kualiti lebih rendah berbanding minyak zaitun lain dan biasanya digunakan dalam industri makanan dan kosmetik, atau dalam masakan harian yang tidak memerlukan rasa zaitun yang khas.


MANFAAT MINYAK ZAITUN

Kaya dengan Antioksidan

Minyak Zaitun mengandungi antioksidan yang kuat seperti vitamin E dan polifenol, yang membantu melindungi sel-sel badan daripada kerosakan radikal bebas dan mengurangkan keradangan.

Menyokong Jantung yang Sihat

Minyak Zaitun mengandungi lemak tak jenuh tunggal yang baik untuk jantung, membantu menurunkan kolesterol LDL (kolesterol "buruk") dan meningkatkan kolesterol HDL (kolesterol "baik").

Menyokong Fungsi Otak

Antioksidan dalam Minyak Zaitun boleh membantu melindungi otak daripada kerosakan oksidatif, dan penggunaan biasa dikaitkan dengan fungsi kognitif yang lebih baik dan perlindungan daripada penyakit neurodegeneratif.

Menyokong Kesihatan Kulit

Minyak Zaitun mengandungi vitamin E dan asid lemak omega-9 yang membantu mengekalkan kelembapan kulit, mengurangkan kedutan dan meningkatkan keserian kulit.

Mencegah Kanser

Beberapa kajian menunjukkan bahawa komponen aktif dalam Minyak Zaitun boleh membantu melawan pertumbuhan sel kanser dan mengurangkan risiko beberapa jenis kanser.


Menyokong Sistem Penghadaman

Minyak Zaitun membantu mengurangkan keradangan dalam saluran penghadaman dan meningkatkan penyerapan nutrien, meningkatkan kesihatan sistem pencernaan.

Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung dan Strok

Pengambilan Minyak Zaitun secara tetap boleh membantu mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok dengan meningkatkan kesihatan saluran darah dan menurunkan tekanan darah.

Membantu Menurunkan Berat Badan

Minyak Zaitun mengandungi lemak sihat yang membantu mengisi perut anda lebih lama dan boleh membantu dalam program penurunan berat badan.

Menyokong Kesihatan Tulang

Kandungan polifenol dalam Minyak Zaitun telah dikaitkan dengan peningkatan ketumpatan tulang dan perlindungan daripada osteoporosis.

Menyokong Sistem Imun

Minyak Zaitun mengandungi sebatian antioksidan yang membantu meningkatkan sistem imun dan melawan jangkitan.

So know, jom kita kenali minyak zaitun yang makcik rasa baru-baru ni ya. Basically, makcik cuba Minyak Zaitun Palestinian Premium Organik Extra Virgin keluaran Al'Ard. 


Ziad Anabtawi memulakan

AL'ARD

pada 2008 untuk menyokong petani Palestin yang kurang bernasib baik yang bergelut untuk menjual minyak zaitun mereka pada harga pasaran yang berpatutan dengan menyediakan kemudahan terkini dan membantu mereka mencapai pasaran global baharu. Selepas 10 tahun, anak lelakinya Subhi telah kembali ke Palestin selepas mengembara ke seluruh Eropah mempelajari tentang pertanian organik dan amalan perdagangan adil.

Di sebalik pertumbuhan syarikat, petani masih menjadi keutamaan mereka. Etika perniagaan Al'Ard yang adil dan telus membantu mereka mengakses alatan, kemudahan penyimpanan, kepakaran pertanian dan pensijilan yang diiktiraf di peringkat antarabangsa.


Keistimewaan Minyak Zaitun First Harvest Al'Ard

Palestine, tempat asal Allah SWT menurunkan pohon zaitun ke dunia, merupakan tanah yang diberkati dan dipercayai menjadi bumi para ambia. Di sini, bukti keagungan zaitun terpancar dari sebatang pokok zaitun tertua di dunia, yang berusia lebih 5500 tahun, dan masih hidup subur dengan menghasilkan buah zaitun tiap musim.

Kini, keunikan Minyak Zaitun First Harvest Al'Ard tampil sebagai peneraju dunia dengan menghadirkan kualiti premium organic extra virgin olive oil dari Palestine, yang menjadi yang pertama di Malaysia.


Minyak Zaitun First Harvest mempunyai 25 jenis khasiat polyphenols, antioksidan, vitamin, dan mineral yang jauh lebih tinggi, dipengaruhi oleh pelbagai faktor. Minyak Zaitun ini dihasilkan dari pohon zaitun yang dituai pada hari pertama musim tuaian, menjadikan ia terdiri daripada hasil tuaian pilihan dan diproses menggunakan teknologi moden dengan cara perahan pertama (first cold pressed) untuk mengekalkan kandungan khasiat yang optimum.

Kualiti organik Minyak Zaitun ini diiktiraf oleh EU ORGANIC dan JAS ORGANIC (JAPANESE AGRICULTURE STANDARD), serta menjadi kegembiraan bagi lebih 30 negara di seluruh dunia, termasuk negara-negara Barat, Timur Tengah, dan Asia, termasuk Australia.


Bukan sekadar itu, Minyak zaitun ini menjadi pilihan utama di kalangan peminat minyak zaitun dari negara-negara Timur Tengah seperti Arab Saudi, Qatar, UAE, dan Kuwait, berkat keenakan rasa yang tersendiri dan memikat hati.

Menariknya, buah zaitun tua yang melebihi 500 tahun di Palestine ini kaya dengan pelbagai khasiat antioksidan, vitamin, dan mineral yang jauh lebih tinggi berbanding buah zaitun muda dari ladang-ladang zaitun di negara-negara lain. Penyelidikan sains oleh pihak kerajaan Palestine dan badan-badan diiktiraf mengesahkan hakikat ini, menjadikan Minyak Zaitun dari Palestine menjadi minyak zaitun berkualiti tinggi yang diimpikan oleh para pengguna di seluruh dunia.

Minyak Zaitun ini adalah hasil dari ladang-ladang yang terletak di kawasan tanah tinggi sekitar Nablus, Tebing Barat Palestine, yang dimiliki oleh lebih 2000 keluarga Palestine. Kajian sains menunjukkan bahawa pokok zaitun di kawasan tanah tinggi akan menghasilkan buah zaitun dengan khasiat antioksidan, vitamin, dan mineral yang lebih tinggi, berbanding dengan pokok zaitun di kawasan tanah rendah dan lembah.

Pengeluar Alard Palestinian Agri Products yang beroperasi di Nablus, Tebing Barat Palestine menerima pengiktirafan ISO – 22000, FAIRTRADE, dan HALAL PALESTINE, yang membuktikan komitmen mereka dalam menghasilkan minyak zaitun berkualiti tinggi yang mematuhi standard dan piawaian yang ketat.


Setiap botol Minyak Zaitun ini dihasilkan melalui teknologi tinggi dengan menggunakan mesin terkini dan sumber buah zaitun yang terpilih dengan teliti, dan telah melalui ujian makmal Kementerian Pertanian Palestine serta memegang 3 sijil CoA, Certificate of Analysis dari Kementerian Pertanian Palestine, Independent Laboratory dan IOC Certified Laboratory, serta sijil CoO, Certificate of Origin dari Palestinian Ministry of National Economy.


Dalam usaha untuk mengekalkan kualiti dan keaslian minyak zaitun ini, ia dijaga melalui proses pembotolan secara nitrogen injection dengan menggunakan botol kaca gelap kalis cahaya ultra ungu. Proses pembotolan yang terpilih ini telah disyaratkan oleh pihak International Olive Council (IOC) bagi memastikan minyak zaitun yang diperoleh pengguna di seluruh dunia adalah berkualiti tinggi dan masih kekal berkhasiat. Penggunaan teknologi ini telah berjaya dilaksanakan oleh Al'Ard sejak lebih 10 tahun lalu, menjadikannya pemimpin dalam industri ini.


Namun, disebabkan hasil tuaian yang terhad, minyak zaitun "First Harvest" ini tersedia dalam edisi dan kuantiti yang terhad. Jumlah ini bergantung kepada hasil tuaian yang berjaya pada musim zaitun 2022/2023 baru-baru ini. Oleh itu, bagi musim 2022/2023 ini, hanya terdapat 9,999 botol Minyak Zaitun "First Harvest" Premium Organic Extra Virgin bersaiz 250ml yang tersedia.


CARA PENGGUNAAN MINYAK ZAITUN

Minum Secara Terus

Minum satu sudu makan setiap hari, sebelum sarapan pagi dan satu sudu makan sebelum tidur malam, ketika perut kosong. Elakkan dari minum air selama 3 minit selepas meminum minyak zaitun.

Campuran Bersama Makanan

Minyak zaitun juga boleh dimakan/dicicah dengan roti, ianya juga boleh dicampur dengan zaatar, cuka kurma atau cuka anggur untuk menambah rasa.

Sebagai Bahan Masakan

Campurkan 2 sudu besar minyak zaitun kedalam semua jenis makanan panas dan sejuk seperti Kari, Sup, Masak Lemak, Masak Kicap, Sayur, Pelbagai Sambal, Makanan Berkuah dan juga Makanan Bergoreng seperti Nasi Goreng, Sayur Campur Stir Fry, Mee, Meehoon, Telur, Ikan, Ayam dan banyak lagi untuk kesihatan seisi keluarga.

Untuk Sapuan Dan Kegunaan Luar

Sapukan minyak zaitun pada kulit serta mana-mana bahagian tubuh badan untuk menghilangkan kesan parut dan kekeringan kulit, masalah Eczema, radang kulit, masalah sendi dan lutut serta melebat dan menghitamkan rambut.


TIPS MEMILIH MINYAK ZAITUN YANG BERKUALITI

Pastikan "Extra Virgin Olive Oil" (EVOO)

Pilih minyak zaitun "Extra Virgin" yang merupakan kualiti tertinggi dari semua jenis minyak zaitun. EVOO dihasilkan tanpa menggunakan bahan kimia atau pemanasan, supaya kandungan nutrisi dan rasa buah zaitun terjaga.

Beri Perhatian kepada Negara Asal

Semak label minyak zaitun untuk menentukan negara asal. Minyak zaitun dari negara seperti Greece, Sepanyol, Itali dan Turki terkenal dengan kualitinya yang baik.

Botol Kaca Gelap

Pilih minyak zaitun yang dibungkus dalam botol kaca gelap. Botol kaca gelap membantu melindungi minyak daripada cahaya dan haba, yang boleh menjejaskan kualitinya.

Pembungkusan Tertutup Ketat

Pastikan pembungkusan minyak zaitun ditutup rapat untuk mengelakkan pencemaran dan pengoksidaan yang boleh merosakkan minyak.

Tarikh Luput

Semak tarikh luput pada pembungkusan untuk memastikan keselamatan dan kualiti minyak zaitun yang akan anda beli.

Semak Pensijilan Organik

Jika boleh, pilih minyak zaitun yang mempunyai pensijilan organik. Minyak zaitun organik dihasilkan tanpa menggunakan racun perosak sintetik dan bahan kimia.

Aroma Dan Rasa

Sebelum membeli, rasa sedikit minyak zaitun untuk menilai aroma dan rasa buah zaitun. Minyak zaitun yang berkualiti akan mempunyai aroma yang segar dan rasa zaitun yang tersendiri.

Berhati-hati Dengan Harga Yang Terlalu Rendah

Elakkan minyak zaitun yang terlalu murah, kerana ia berkemungkinan berkualiti rendah atau dicampur dengan minyak zaitun lain yang lebih murah.

Baca Ulasan dan Cadangan

Jika tidak pasti, cari ulasan atau cadangan daripada sumber yang dipercayai atau rakan yang mempunyai pengalaman memilih minyak zaitun.

Pertimbangkan Penggunaan

Pilih jenis minyak zaitun yang sesuai dengan kegunaan anda. Sebagai contoh, EVOO sesuai untuk hidangan sejuk seperti salad dan celup, manakala minyak zaitun tulen sesuai untuk memasak dan menggoreng.


Panjang bethol makcik berceloteh kan. Hehehehe. Banyak naa nak kongsi dengan korang lah katakan.  Oh ya, lupa pulak nak bagitahu, makcik dah masak gunakan minyak zaitun Palestinian Premium Organic Extra Virgin First Harvest Al'Ard tau. Alhamdulillah, memang lain rasa masakan yang makcik sediakan tu.

Jauh lebih sedap jika nak dibandingkan dengan rasa masakan yang sama tetapi disediakan dengan minyak masak biasa. Rasa lemaknya berasa tetapi tidak memuakkan sebaliknya membuatkan kita rasa ingin bertambah-tambah lagi. Hehehehe.

Meh makcik share resepi arwah opah makcik dengan korang ya.

RESEPI AYAM MASAK SOS TIRAM

Bahan-bahan:

400 gram ayam
1 1/2 sudu kecil tepung jagung (atau tepung gandum)
1 sudu besar sos tiram
1 sudu besar kicap cair
1 sudu besar kicap manis
1/2 cawan minyak zaitun
3 ulas bawang putih
1/2 biji bawang holland
6-10 biji cili padi
1 pokok daun bawang
1 1/2 sudu besar sos tiram
sedikit lada sulah
1/2 sudu besar kicap manis
1 sudu besar tepung jagung + 3 sudu besar air
air tambahan, untuk kuah
Garam dan gula, secukup rasa

Cara Penyediaan:

1) Potong bawang putih (cincang kasar), bawang holland, cili padi, dan daun bawang.
2) Perap ayam dengan tepung jagung, sos tiram, dan kicap cair. Biarkan meresap selama 10 minit.
3) Panaskan minyak zaitun dalam kuali dan tumis bawang holland, kemudian bawang putih sehingga harum.
4) Setelah bawang putih menjadi perang dan bawang holland menjadi lembut, angkat dan ketepikan.
5) Dalam minyak yang sama, goreng ayam yang telah diperap tadi sehingga sedikit garing.
6) Masukkan sos tiram, lada sulah, dan sedikit air ke dalam kuali bersama ayam.
7) Bila ayam hampir masak, tambahkan cili padi, kicap manis, dan daun bawang.
8) Dalam bekas terpisah, bancuhkan tepung jagung dengan air, kemudian masukkan ke dalam kuali untuk mengentalakan sos.
9) Tambahkan garam dan gula secukup rasa.
10) Masukkan bawang goreng tadi ke dalam kuali dan kacau rata.


Dengan komitmen yang kukuh, Al'Ard memastikan kepelbagaian produk yang dihasilkan berpadu dengan usaha kelestarian pertanian. Setiap produk adalah satu khazanah budaya dan dedikasi petani Palestin yang bekerja dengan tekun untuk membawa keunggulan ke meja dapur kita antaranya:
🌿 Palestinian Premium Organic Extra Virgin Olive Oil
🌿 Olive Oil Liquid Soap
🌿 Organic Extra Virgin
🌿 First Harvest Premium Organic Extra Virgin 250ml - Limited Edition
🌿 Palestinian Black Seed Oil
🌿 Black Seed Paste Blend
🌿 Premium Za'atar Blend
🌿 Premium Palestinian Dried Za'atar (Thyme)
🌿 Watermelon Seeds
🌿 Tahini
🌿 Chili Sauce
🌿 Green Olive Pickles Drained
🌿 Premium Sage
🌿 Coarse Crushed Green Freekeh
🌿 Maftoul (Couscous)

AL’ARD NABULSI SOAP

🎯 100% dari minyak zaitun extra virgin.
🎯 100% handmade oleh koperasi wanita Palestine di sekitar Nablus.
🎯 Mengandungi pelbagai khasiat antioksidan termasuk Vitamin A dan E.
🎯 Melembapkan kulit dan melambatkan proses penuaan.
🎯 Diperbuat mengikut resipi sabun tertua di dunia semenjak zaman "Levant".
🎯 Sesuai untuk golongan dewasa dan juga kanak-kanak.
🎯 Sabun ni boleh juga digunakan sebagai shampoo.
🎯 Bebas daripada parabens, SLS, SLES, pengawet, pewarna dan pewangi tiruan.

Makcik sekeluarga dah cuba Nabulsi Soap tau. Kami memang bagi 5⭐ gitu. Kalau korang nak tahu, tekstur Nabulsi Soap ni tak melekit, warna sabunnya jernih dan tidak berbuih. Nabulsi Soap ni ada kandungan minyak zaitun di dalamnya tapi, baunya tidak begitu kuat dan lembut je. Jadi, kita memang boleh gunakannya pada bila-bila masa je.

Sekarang ni, boleh dikatakan setiap hari kami sekeluarga menggunakan Nabulsi Soap Al'Ard setiap kali mandi tau. Kulit kami nampaknya dah semakin licin dan halus. Hehe. I like!

PELUANG MEMENANGI HADIAH BERNILAI RM100K!

Kepada semua pembeli produk FIRST HARVEST, korang berpeluang untuk memenangi hadiah-hadiah bernilai lebih RM100,000.00! Korang akan diberikan lebih 400 hadiah istimewa dari Palestine kepada lebih 400 orang pemenang yang bertuah. Jangan lepaskan peluang istimewa ini!

Hadiah-Hadiah Utama

yang menanti korang adalah:

1) Tiket Pakej Umrah untuk 2 orang pemenang.
2) Tiket Pakej Umrah dan Ziarah ke Palestine untuk 2 orang pemenang.

Inilah peluang istimewa untuk membuat impian korang menjadi kenyataan. Setiap kotak produk FIRST HARVEST mengandungi Kad Penghargaan yang mempunyai Nombor Siri unik bermula dari Nombor 0001 hingga 9999.

Untuk mengambil bahagian dalam Cabutan Nombor Bertuah ini, korang hanya perlu mengisi Borang Google yang disediakan secara online di laman web www.alard.my. Tunggu tarikh Cabutan Bertuah yang akan diumumkan.

Selepas pendaftaran, korang boleh menyemak Nombor Siri Istimewa yang terpilih untuk memenangi hadiah Istimewa dari Palestine di laman web www.alard.my. Ikuti arahan yang disediakan bagi menebus hadiah korang.

Jadi, jangan lepaskan peluang ini! Belilah sekarang dan siapa tahu, rezeki korang mungkin berada di sini. Dapatkan Minyak Zaitun FIRST HARVEST dan raih hadiah-hadiah istimewa yang menanti korang!

Last but not least, korang boleh ke website Al'Ard sekiranya berminat untuk mendapatkan produk diorang ya.


Till then, see you when I see you. Jangan lupa untuk cuba minyak zaitun Palestinian Premium Organic Extra Virgin First Harvest Al'Ard okay.

xoxo

Tini Alif

20 years of experience within the technical, manufacturing and services environment. Assists brands and companies to achieve their targeted and potential customer through writing service such as article writing, copywriting, ghostwriting, manuscript writing, technical writing, content marketing and translation amongst others. Interested to collaborate? Email: hartini.hussain.work@gmail.com or WhatsApp at +601154054677

1 Comments

  1. tengok keringat pekerja yg susah payah demi dapatkan hasil dari buah zaitun ni menjadi minyak tersentuh rasa hati. susah kerjanya makan masa makan tenaga perlu fokus. moga Allah meredhai mereka

    ReplyDelete
Previous Post Next Post