BETUL KE SURI RUMAH BOLEH JANA 4 ANGKA HANYA DENGAN BISNES MAKANAN?

Korang pernah dengar pasal Aten? Kalau tak pernah, meh Kak Tini cerita sikit. Aten ni bukan jenis yang simpan ilmu atau kedekut pengalaman. Walaupun dia pernah rasa jatuh bangun dalam bisnes, satu benda yang dia selalu pegang—rezeki kena kongsi. Prinsip dia simple je: “Kalau pandai buat sesuatu, kenapa tak bantu orang lain buat sama-sama?”

Kisah Aten ni memang Kak Tini sendiri rasa sangat inspirasi, terutamanya masa pandemik melanda. Bayangkan, bisnes yang dia dah bina di Kuala Lumpur terpaksa dia tinggalkan sebab keadaan kewangan yang tak menentu. Nak teruskan? Memang susah. Duit makin susut, bisnes tak berjalan, dan tekanan makin berat.

Tapi korang tahu apa yang Aten buat? Dia tak patah semangat. Sebaliknya, dia guna apa yang dia ada—pengalaman dalam bidang makanan. Aten ni ada Diploma Teknologi Makanan dari Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah (POLISAS), so dengan ilmu tu, dia mulakan balik bisnes makanan dari rumah. Masa baru pindah ke Melaka, Aten start jual nasi lemak. Simple je kan? Tapi hebatnya, dalam dua bulan je, jualan dia dah cecah empat angka!


Aten tak berhenti kat situ je. Dia mula sedar, ramai suri rumah kat luar sana yang mungkin alami benda sama macam dia. Mereka nak bantu keluarga, nak ada pendapatan sendiri, tapi tak tahu nak mula dari mana. Lebih-lebih lagi yang ada anak-anak kecil, memang susah nak keluar bekerja.

Kak Tini rasa inilah yang paling Kak Tini kagum dengan Aten. Dia tak simpan kejayaan dia untuk diri sendiri. Dia terfikir, kenapa tak bantu lebih ramai orang buat benda sama? Dari situ, Aten mula berkongsi semua teknik dan strategi yang dia gunakan melalui Ebook Panduan Bisnes Makanan dari Rumah.


Dalam ebook tu, Aten ajar step by step, dari A sampai Z, cara nak mula bisnes makanan tanpa perlu keluar modal besar. Korang boleh guna je apa yang ada kat dapur. Ada topik macam mana nak pilih makanan yang laku keras bila dijual, cara buat jenama, dan macam mana nak tarik perhatian pelanggan walaupun bisnes dari rumah. Semua strategi ni lah yang membantu Aten jana pendapatan walaupun waktu pandemik.



Kalau korang suri rumah yang tengah cari jalan nak buat duit dari rumah, kisah Aten ni memang contoh terbaik. Dari tak ada apa-apa, dia berani buat keputusan, bangkit, dan sekarang berjaya. Tapi apa yang buat Kak Tini lagi respect, dia bantu ramai lagi suri rumah buat benda yang sama. Aten selalu cakap, “Kalau aku boleh buat, korang pun mesti boleh!”

Jadi kalau korang ada impian nak ubah hidup, nak bantu suami, atau nak ada pendapatan sendiri, Kak Tini memang rekomen korang agar dapatkan Ebook Panduan Bisnes Makanan dari Rumah Aten ni. Memang best dan padat dengan ilmu yang boleh terus dipraktikkan.


Hidup ni bukan tentang siapa paling berjaya, tapi tentang siapa yang sanggup kongsi kejayaan dengan orang lain. Dan Aten, dia dah buktikan yang benda tu boleh dilaksanakan!

FROM THE RIVER TO THE SEA, PALESTINE WILL BE FREE

xoxo


Post a Comment

0 Comments