TENTANG AYAH DAN RINDU


ya, walaupun agak lambat... sangat lambat but perlu mengumpul kekuatan untuk mencoretkan secebis kerinduan... 03/09/2018 yang lalu merupakan hari lahir ayah yang ke 64 tahun... alhamdulillah, semoga terus diberikan kesihatan dan kegembiraan dalam mengharungi hari-hari yang mendatang...

ayah,
kecekalan hatimu mendewasakanku (read:kami),
ketabahanmu mengharungi pancaroba kehidupan menjadikan aku tegar melalui apa sahaja yang mendatang,
keindahan budimu membuatkan aku berusaha untuk terus memperbaiki diri...
ayah memang tidak banyak menuturkan kata...
namun, di sebalik itu, aku tahu, terlalu banyak yang terpendam yang ingin diceritakan kepadaku bagi membolehkan aku terus maju-jaya di landasanNya...

Di mana, akan ku cari
Aku menangis seorang diri
Hatiku selalu ingin bertemu
Untukmu aku bernyanyi
Untuk ayah tercinta
Aku ingin bernyanyi
Walau air mata
Di pipiku
Ayah dengarkanlah
Aku ingin berjumpa
Walau hanya dalam mimpi..
Lihatlah, hari berganti
Namun tiada seindah dulu
Datanglah, aku ingin bertemu
Untukmu, aku bernyanyi
Untuk ayah tercinta
Aku ingin bernyanyi
Walau air mata
Di pipiku
Ayah dengarkanlah
Aku ingin berjumpa
Walau hanya dalam mimpi...

Selamat Hari Lahir buatmu ayah...

kini, jarak dan waktu memisahkan namun believe me, distance is just a word... have a wonderful days ahead with many more great happenings...

we 💝 you... Alif, Tini, Kaisah, Thaqif, Nuha, Khairah...

xoxo

Tini Alif

20 years of experience within the technical, manufacturing and services environment. Assists brands and companies to achieve their targeted and potential customer through writing service such as article writing, copywriting, ghostwriting, manuscript writing, technical writing, content marketing and translation amongst others. Interested to collaborate? Email: hartini.hussain.work@gmail.com or WhatsApp at +601154054677

Post a Comment

Previous Post Next Post